Dyrehaven motionsklub

Træn med os i Dyrehaven

Skrevet onsdag d. 21. oktober 2015

I Hjerteforeningens Motionsklub Dyrehaven kan du løbetræne med andre i fantastiske omgivelser i og omkring Dyrehaven. Området byder på flade strækninger og kuperet terræn, hvor du har mulighed for at følge årstidernes skiften og dyrelivet på tæt hold.

IMAG0050

Mange opfatter Hjerteforeningen, som en patientforening for ældre mennesker med hjerteproblemer. Det gælder bestemt ikke for Motionsklub Dyrehaven. Vi er helt almindelige sunde og raske løbere – og aldersspredningen er stor.

Vi har løbehold på alle motionsniveauer. Når vi løber sammen, er det nemmere at komme afsted og fastholde motivationen, uanset om du træner op til et løb eller bare vil holde din kondition ved lige. Mød op ved Fortunen og spørg dig for. Hvis du er i tvivl, kan det anbefales at starte på et lidt for langsomt hold. Senere kan du øge tempoet på et hurtigere hold.

På alle ture har hvert hold en frivillig træner, som lægger en rute og holder et grundtempo. Du bestemmer selv, hvor ofte du vil løbe med os. Deltagelse er helt uforpligtende. Vi stiller ikke krav om medlemsskab af Hjerteforeningen, men ser da gerne at du melder dig ind, hvis du bruger vores tilbud jævnligt.

IMG_0721

Vi har følgende hold, startende med de hurtigste: Blåt hold, lilla hold, gult hold, orange hold, grønt hold og gåhold. De hurtigste hold holder også færrest pauser. Med gåholdet har du mulighed for at gå ture i området.

Alle hold starter normalt fra Fortunen. Faste tidspunkter er: Mandag 18.00 – 19.00 og onsdag 18.00 – 19.00. Om lørdagen har vi hold, der løber 9.30 – 11.00, 10.00 -11.00 og 14.30 – 16.00.

Om vinteren (=vintertid) foregår træningen mandag og onsdag normalt på villaveje i områderne omkring Dyrehaven.

Læs nærmere om de enkelte hold her: Mandagstræningonsdagstræninglørdagstræning.

Læs folderen om takt og tone for løb i Dyrehaven med motionsklubben.